piątek, 21 grudnia 2012

Domowy marcepan

Nigdy nie sądziłam, że zrobienie masy marcepanowej może być takie proste i szybkie. Wystarczą 4 składniki i troszeczkę siły i wspaniały, domowy marcepan gotowy. Ostatnio z ciekawości przeglądałam przepisy na marcepan i na blogu Domowe-Wypieki.pl znalazłam ten przepisZmieniłam proporcje i tym sposobem wyszedł mi chlebek marcepanowy o wadze 220g, który przyda mi się do marcepanowych ciasteczek.

Składniki:
  • 100g płatków migdałowych
  • 100g cukru pudru (u mnie firmy Kupiec)
  • 1/2 łyżeczki aromatu migdałowego
  • 3 łyżki wody różanej (można zastąpić likierem amaretto lub brązowym rumem)

Przygotowanie:


Płatki migdałowe bardzo drobno mielimy w blenderze. 

Dodajemy cukier puder, aromat migdałowy i wodę różaną. Miksujemy razem przez chwilę.

Następnie wyjmujemy masę na blat i mocno zagniatamy. Formujemy dowolny kształt. Można ewentualnie dolać kilka kropli wody różanej jeśli masa nadal się rozsypuje. U mnie nie było to konieczne.

Masę przechowujemy w lodówce. Idealnie nada się do wszelkich ciast i ciasteczek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszę, że tutaj jesteś :) Podziel się swoją opinią!
Anonimie podpisz się proszę chociaż imieniem :)